Šiaurietiškas ėjimas

Šiaurietiškas ėjimasŠiaurietiškas ėjimas (angl. Nordic walking) – sparčiai Lietuvoje populiarėjantis sveikatinimo ir aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdas.  Tai ėjimas, atsispiriant lazdomis, kilęs iš Suomijos, kur nuo 1970 metų taikomas slidininkų vasaros treniruotėse. 1997 metais buvo pradėtos gaminti specialios lazdos, ir šis ėjimo metodas išaugo į fizinės būklės gerinimo pratimą, išplitusį po visą pasaulį.

Kodėl šis keistas užsiėmimas toks populiarus? Pirmiausia dėl to, kad jis labai paprastas ir nereikalaujantis didelių investicijų. Šiaurietiškas ėjimas pagrįstas elementaraus ėjimo judesiais, todėl žmonės nesunkiai jo išmoksta. Jis tinka ir jauniems ir ypač vyresnio amžiaus žmonėms, kurie dėl sveikatos negalavimų negali bėgioti ar kitaip aktyviai sportuoti. Taisyklingai naudojant lazdas „įdarbinama“ viršutinė kūno dalis  t.y. dirba daugiau nei 90 procentų viso kūno raumenų. Vaikščiojimas su lazdomis nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, todėl itin tinka žmonėms, kuriuos kankina jų skausmai. Teisinga lazdų technika leidžia žymiai suintensyvinti ėjimo procesą, naudojant viršutinius kūno raumenis. Įtraukiami tie raumenys, kurie įprasto ėjimo metu ilsisi. Šiaurietiško ėjimo metu sudeginama 47 procentais daugiau kalorijų, nei einant be lazdų, todėl labai naudinga žmonėms, norintiems sumažinti antsvorį. Tuo pačiu mes treniruojame širdies ir kraujagyslių sistemą, gerėja aerobinė ištvermė. Gryname ore gauname daugiau deguonies, kuris skatina „laimės hormonų“, tokių kaip endorfino ir serotonino gamybą. Medikai vieningai sutaria, kad laiko leidimas gryname ore naudingas ne tik fizinei, bet ir psichinei žmogaus sveikatai palaikyti. Gamtos grožio ir metų laikų kaitos stebėjimas atpalaiduoja nervų sistemą, padeda atsiriboti nuo kasdienių problemų.  Kvėpavimo takų ligomis sergantiems grynas oras yra būtinybė. Idealu, jei eisite spygliuočių mišku ar prie jūros.

Pagrindinė šiaurietiško ėjimo taisyklė – žengiant kaire koja, į priekį statyti dešinėje rankoje laikomą lazdą ir atvirkščiai. Rankas ir pečius turime atpalaiduoti. Labai svarbu, kad ranka į priekį judėtų ne iš alkūnės, nelenkiant jos, o iš peties. Kai atsiremiame, svarbu palikti ranką kuo toliau už nugaros, kad būtų užtikrinamas energingas mostas atgal. Lazdos turi būti tinkamai parinktos pagal ūgį.

Individualūs šiaurietiško ėjimo mokymai: tel. +37068714764,  el.paštas: evelina@liekneksveikai.lt

Google GmailEmail

Bendraukime Facebook

Atsiliepimai

2016 rugsėjis, Rasa: „Nuoširdus ir individualus požiūris į iškilusius klausimus ir problemas. Tavo konsultacijų įkvėpta jau keli mėnesiai džiaugiuosi gyvenimo pokyčiais. Netikėjau, kad taip lengva pasikeisti, nebenoriu dairytis atgal. Ačiū!“
Daugiau atsiliepimų...

Straipsniai

Naujienlaiškis


2015 © Lieknėk sveikai!
Svetainę sukūrė: Regulus.lt